Потепління океану погіршить зір восьминогів

Біологи провели експерименти з восьминогами та з'ясували, що наявна тенденція потепління океану призведе у цих тварин до порушення зору на ранніх життєвих стадіях. Однак це лише один із чинників, що загрожуватиме виживанню восьминогів внаслідок потепління, оскільки саме підвищення температури призводило у дослідах до суттєвого погіршення виживаності. Результати допоможуть краще зрозуміти, як зміна клімату впливатиме на морських тварин і яким чином можна їм допомогти її витримати. Дослідження опублікували у журналі Global Change Biology.

Octopus berrima. Julian Finn / Museums Victoria

Octopus berrima. Julian Finn / Museums Victoria

Як потепління погіршить зір восьминогів?

Вчені перевірили, як потепління впливатиме на поширених австралійських восьминогів Octopus berrima, піддавши кладки яєць трьом температурним умовам: 19 градусам Цельсія, що відповідає мінімальній літній температурі океану у Південній Австралії, 22 градусам Цельсія, що відповідає максимальній літній температурі в регіоні, або 24,6 градуса Цельсія — вищій прогнозованій межі літньої температури у майбутньому.

З'ясувалося, що у молодих восьминогів із найтеплішої води були суттєво знижені рівні білків, які відіграють ключову роль у забезпеченні прозорості кришталика, нормального заломлення світла та вироблення зорових пігментів. Тож імовірно, що у них порушений зір.

Окрім цього, якщо в умовах теперішніх температур восьминоги з'явилися з 95 відсотків яєць, то в умовах майбутніх температур восьминоги вилупилися лише в одній із трьох кладок, причому лише з 43 відсотків яєць. Із більшим потеплінням також зменшувалися розміри маленьких восьминогів і сильніше проявлялися ознаки теплового та оксидативного стресу. Це означає, що у майбутньому восьминогам може бути дедалі важче переживати потепління.

• Зі зміною клімату океан не лише більше нагрівається, а й підкислюється через захоплення з атмосфери більше вуглекислого газу. Однак до цієї зміни восьминоги, здається, зможуть пристосуватися.