Обійми з деревами врятували лемурів сіфака від перегріву

Американські біологи з'ясували, чому мадагаскарські лемури сіфаки Верро обіймаються з деревами. Схоже, у такий спосіб тварини намагаються вберегтися від перегріву, оскільки температура поверхні стовбура менша, ніж температура повітря у спекотні дні. Результати опубліковані в International Journal of Primatology.

Сіфаки Верро обіймають стовбур, щоб вберегтися від перегріву. Chloe Chen-Kraus

Сіфаки Верро обіймають стовбур, щоб вберегтися від перегріву. Chloe Chen-Kraus

Біологи Єльського університету звернули увагу, що лемури сіфаки Верро (Propithecus verreauxi), які живуть на Мадагаскарі, в особливо спекотні та посушливі дні обіймаються зі стовбурами дерев. Першою думкою стало, що така поведінка допомагає тваринам якось охолодитися або принаймні не перегрітися. Тож науковці зібрали 616 годин спостереження за сіфаками з шести груп і зіставили їх з інформацією про температуру повітря, землі й стовбурів дерев.

Припущення вчених знайшло підтвердження. Лемури обіймалися з деревами лише тоді, коли температура повітря перевищувала 30 градусів Цельсія. При цьому стовбур біля основи дерева був на 3-5 градусів холоднішим. Із цього вчені висновують, що завдяки обіймам з деревами сіфаки мають можливість розсіювати тепло тіла, що сприяє кращій терморегуляції. Водночас вчені занепокоєні, чи зможуть сіфаки підтримувати температуру в межах норми надалі, зважаючи на тенденції до глобального потепління. Це варто врахувати при наступних дослідженнях і плануваннях природоохоронної діяльності щодо цих тварин.