Новий вид вогняно-червоної саламандри знайшовся в горах Панами

У тропічному лісі гірського хребта в Панамі знайшли дотепер не описаний вид саламандр із роду Bolitoglossa. Його особливістю є яскравий вогняний колір, що коливається від помаранчевого до червоного. Знахідку описали панамські вчені Автономного університету Чирикі з місцевими колегами у журналі Zootaxa.

B. cathyledecae. Marcos Ponce et al. / Zootaxa, 2022

B. cathyledecae. Marcos Ponce et al. / Zootaxa, 2022

Група науковців із Панами займалася дослідженням дощового лісу однієї із найменш вивчених локацій Центральної Америки, Міжнародного парку Ла-Амістад, в межах території Панами. 2017 року на північно-східному схилі гірського хребта Кордильєра-де-Талманка вони помітили незвичайну саламандру на стеблі бамбуку на висоті приблизно одного метра над землею. Увагу привертав її рожевуватий колір із полум'яно-червоними вкрапленнями, що сильно вирізняло її поміж темних родичів, властивих місцевості. Згодом того року ще кількох екземплярів помітили на папоротях, та разом із іншими амфібіями дослідили.

Після вивчення тварину приписали до роду Bolitoglossa, однак вогняне забарвлення саламандри виявилося унікальним для нього, як і її геном. Від інших представників роду вона також відрізнялася морфологічними особливостями, наприклад, меншими перетинками між пальцями, довшим хвостом та відносно малими розмірами, сягаючи близько 46 міліметрів без хвоста. На основі цього вчені зробили висновок про зустріч із дотепер не описаним видом амфібій.

Кольорові варіації B. cathyledecae. А-С. При денному світлі. D. Особина при нічній зустрічі. Marcos Ponce et al. / Zootaxa, 2022

Кольорові варіації B. cathyledecae. А-С. При денному світлі. D. Особина при нічній зустрічі. Marcos Ponce et al. / Zootaxa, 2022

Новий вид назвали чириканською вогняною саламандрою за місцем виявлення та забарвленням, а латинською описали як Bolitoglossa cathyledecae — на честь природозахисниці Кеті Ледек (Cathy Ledec), яка пристрасно працює над збереженням природних середовищ саламандр у неотропіках. Вчені помітили усього кількох особин B. cathyledecae, тому важко судити про природоохоронний статус тварин, але зважаючи на невелику територію на високогір'ї, на якій їх помітили, а також антропогенний тиск на регіон, вчені припускають, що нововідкритому видові загрожує зникнення.