Новий вид вікторії став третім у родині лататтєвих і з найбільшими листками

Ботаніки з Великої Британії та Болівії описали новий вид рослини з роду вікторій родини лататтєвих. Названий Victoria boliviana, він відрізнився від двох раніше відомих видів морфологічно та генетично, зокрема йому приписали найбільші листки у вікторій, що в природі сягають більш ніж трьох метрів у ширину. Відкриття описане в журналі Frontiers in Plant Science.

Один із авторів статті поруч із Victoria boliviana в її природному місці зростання. Cesar David Salazar

Один із авторів статті поруч із Victoria boliviana в її природному місці зростання. Cesar David Salazar

Родина лататтєвих (Nymphaeaceae) відома за свої листки, що плавають на поверхні водойм. Рослинами з найбільшими такими листками вважаються представники роду вікторія з Південної Америки, названі на честь британської королеви Вікторії, які можуть втримати на собі навіть вагу немовляти. Дотепер нараховувалося два види вікторії, але нова робота дослідників із Королівських ботанічних садів у К'ю та їхніх болівійських колег вказала на третій, і найбільший, вид вікторії.

Новий вид рослини не був випадково знайдений під час недавньої експедиції, а є результатом детальнішого вивчення відомих рослин, включно з порівнянням їхньої морфології та ДНК. Вивчення вказало, що між двома відомими видами — Victoria amazonica та Victoria cruziana — існують рослини, які не вписуються за характеристиками у жоден із них. Так вчені виділили третій вид, який назвали Victoria boliviana за місцем її природного зростання. В природі, між іншим, листки цієї рослини доростають до найбільших розмірів серед вікторій, сягаючи в ширину до 3,2 метра. Генетичне дослідження свідчить, що найбільше болівійська вікторія споріднена з V. cruziana — їхні шляхи розійшлися близько 1,1 мільйона років тому, тоді як від V. amazonica її розділяє близько 5 мільйонів років окремого розвитку.