Немовлята з двомовних сімей вирізнилися мозковою активністю
Вже у віці чотирьох місяців немовлята, які живуть у сім'ях, де розмовляють двома мовами, вирізняються активністю мозку. Як показало нове дослідження, у таких дітей сильніше активуються ділянки мозку, залучені до оброблення мови, ніж в однолітків з одномовних сімей. І це є доводом на користь ідеї, що нейрональні основи засвоєння двох і більше мов закладаються ще на ранньому етапі дитинства. Про дослідження повідомляє New Scientist, стаття вчених опублікована на bioRxiv.
👋 Слідкуйте за наукою разом з нами — підписуйтеся на наш телеграм та інстаграм, буде цікаво!
Що змінилося у роботі мозку немовлят у двомовному середовищі?
Дослідники Кембриджського університету з колегами порівняли, як реагує мозок 57 4-місячних дітей на аудіозапис «Маленького принца» Антуана де Сент-Екзюпері іспанською мовою. При цьому 31 дитина чула вдома винятково іспанську мову, тоді як 26 інших — іспанську та баскську. Вчені спершу відмітили, що в перших при прослуховуванні казки зростає активність у лівій фронтальній та скроневій ділянках. У дітей з двомовних сімей ці ділянки також активізувалися, однак реакція була ширшою та сильнішою, а також відмічалася і аналогічних ділянках правої півкулі. Коли у наступному досліді той же запис програли задом наперед, діти з двох груп теж зреагували по-різному. Хоч ділянки активації були ті ж, однак у дітей з одномовного середовища активність була цього разу сильнішою. Імовірно, це тому, що їхньому мозку потрібно більше зусиль, щоб адаптуватися до іншої мови, тоді як у двомовних сім'ях діти більш пристосовані до різноманіття мов. Або ж незнайомі звуки для перших видаються цікавішими через незвичність.
- У дорослому віці, свідчить раніше дослідження, нова вивчена мова стає сприйматися мозком іншою півкулею, ніж рідна.