Найстаріші сліди коронавірусу знайшли у людських рештках XVI століття

Французькі науковці виявили наразі найстаріше свідчення коронавірусної інфекції у людей. Сліди коронавірусів знайшлися у рештках двох чоловіків, яких поховали на сході Франції 500 років тому. Дослідження опубліковане в International Journal of Infectious Diseases.

Ілюстрація на тему «коронавірус у Франції XVI століття» за версією штучного інтелекту Midjourney

Звідки коронавірус у таку давнину?

Пандемія COVID-19, що триває до цього часу, вже забрала життя 6,8 мільйона людей в усьому світі. Але це не єдиний і не перший відомий представник коронавірусів, що інфікують людину. Чимало інших коронавірусів є вже давно відомими винуватцями респіраторних інфекцій у людей, а найстарішим дотепер свідченням інфекції ними були антитіла до коронавірусу, знайдені у тілах солдатів, що загинули 1914 року. Та дослідники Університету Екс-Марсель та Університету Париж-Сакле повідомили про ще старіший доказ, який датують XVI століттям.

Де знайшли стародавній коронавірус?

Відкриття зробили при дослідженні решток дванадцяти людей, знайдених на території колишнього абатства Сен-П'єр на сході Франції. Всі вони належали чоловікам, які загинули у віці 30-60 років у ХІІІ-XVIII століттях. Вчені знайшли 36 амінокислот, які характерні для коронавірусу загалом, у зубній пульпі двох чоловіків з XVI століття. Науковці зазначають, що виявлені коронавіруси відрізнялися від сучасних і невідомо, як і чи взагалі проявлялася інфекція ними у цих людей. Але припускають, що люди могли інфікуватися від домашніх тварин, із якими тісно контактували і які теж мають власних коронавірусів як збудників інфекцій.