Найдавніше ліжко віком 227 тисяч років знайшли в Африці

Науковці з Європи, Аргентини та Африки знайшли у африканській печері примітивне ліжко, яке створили наші предки ще 227 тисяч років тому. Древні люди будували собі просту підстилку із попелу та трави, пишуть вчені у своїй статті, яка вийшла в журналі Science.

Міжнародна команда вчених проводила розкопки в печері Бордер, яка знаходиться в Південній Африці. Ця місцина є важливою археологічною пам'яткою, оскільки печеру періодично почали заселяти люди ще 227 тисяч років тому і закінчили лише тисяча років тому. За весь цей час люди залишили багато шарів відкладень, що добре збереглися через сухі умови, що притаманні місцевості. Серед цих шарів вчені віднайшли місце для спання, яке по суті було лише товстою підстилкою.

Як воно виглядало?

Первісні люди стелили свої ліжка 30-сантиметровим шаром із різнотрав’я, що зростало поблизу. Зокрема із трави Panicum maximum, яка і досі росте біля печери. На нижній частині підстилки люди часто розміщували шар попелу, часто це була спалена трава. Вчені вважають, що можливо, люди спалювали свої старі ліжка, заражені шкідниками, а зверху них майстрували нові. В інших місцях попіл мав деревне походження, тобто його навмисно розміщували під шар трави. Можливо, вони робили так, щоби відлякувати комах, вважають дослідники. На користь цієї версії говорять і обгорілі шматки камфорного дерева, дим якого й досі використовується для відлякування комах.

Звідки вони знають, що це ліжка?

Детальніше вивчення не залишило у вчених сумніві, що це були справді місця для відпочинку первісних людей, оскільки вони розміщені у безпечній частині печери, а обгорілі краї ліжка вказують на близькість їх розташування до вогню. Але, схоже, люди на ліжках не тільки спали. Вчені знайшли на них ще й осколки каміння, а це може вказувати на те, що сидячи на ліжку наші предки виготовляли інструменти.

Найстарішу знахідку експерти оцінили приблизно в 227-183 тисячі років, то ж це є найбільш давнім відомим місцем для спання, створеним первісною людиною.