На затонулому 3 600 років тому судні відшукали гирки для зважування

У ході розкопок поблизу місця кораблетрощі, яка датується XVI століттям до нашої ери, відшукали дві свинцеві гирки. На думку дослідників, вони могли належати сирійському крамарю, що був на судні, та використовував їх як спосіб зважувати мідь, яку міг купувати на кіпрських копальнях 3 600 років тому. На це також вказує знайдений на судні вантаж — 1,5 тонни мідних зливків. Про знахідку повідомляє видання Arkeonews.

Palestine Exploration Quarterly

У 2018 році поблизу турецького міста Кулумдж на глибині 50 метрів археологи виявили корабель, що затонув близько 1 600 року до нашої ери. Це одна з найдавніших відомих кораблетрощ. Окрім уламків 14-метрового судна дослідники відшукали також і його вантаж — півтори тонни мідних зливків, які імовірно, перевозили з Кіпру в Егейський регіон. Гідроакустичний аналіз показав, що зливки були виготовлені з міді з кіпрських рудників, а затим були відлиті у 15-16 століттях до нашої ери.

Тепер же, під час повторних розкопок, археологи турецького університету Акденіз відшукали, можливо, особисті речі одного з пасажирів. Це дві свинцеві гирки вагою у 22 та 44 грами, які на думку дослідників, могли належати сирійському крамарю. Купець міг використовувати їх як власну систему мір, купуючи мідь на різних мідних рудниках Кіпру. Вчені додають, що за 350 виявлених кораблетрощ у цьому регіоні, подібна знахідка трапляється вперше.

DHA

Також раніше ми розповідали, як телевізійній команді каналу History, що рушила на пошуки зниклого літака, вдалося випадково відшукати уламки космічного корабля «Челленджер», що зазнав катастрофічного падіння 1986 року.