Мікроробот зміг підняти вагу завдяки алкоголю

Дослідники створили одного з найменших у світі роботів, який може піднімати вантаж, що у 2,6 разів важчий за нього самого. Цим він завдячує своїй мускулатурній системі, яка живиться за рахунок метанолу. Відповідна стаття доступна у журналі Science Robotics.

Science Robotics

Що це за робот?

Команда дослідників назвала свого робота RoBeetle. Його розміри порівняні із розмірами комах. Довжина мікроробота усього 15 міліметрів, а вага — 88 міліграмів. Він може повзати, підніматися по схилам та переносити на своїй спині вантаж, що важить у 2,6 рази більше, ніж він сам. RoBeetle працює до двох годин.

Як він рухається та заряджається?

Мотори для роботів громіздкі і потребують енергії, а навіть найменші із доступних акумуляторів багато важать. Щоб подолати ці обмеження, вчені створили для RoBeetle особливу систему штучних м’язів на основі рідкого палива. У якості такого палива виступив метанол, який накопичує у 10 раз більше енергії, ніж акумулятори тієї ж маси. Метанол вступає із киснем у хімічну реакцію, яка вивільняє енергію. Вона деформує зроблені з дроту м’язи робота та надає їм попередньо запрограмованої форми. Смикання м’язів дозволяє RoBeetle повзти, наче жуку. При цьому він може нести вантаж на своїх рогах.

Команда протестувала, як RoBeetle рухається на плоских і похилих поверхнях, які були виготовлені з шорстких та гладких матеріалів.

Як його можна використовувати?

Подібних мікроботів у майбутньому можна буде використовувати для різноманітних цілей: інспекції інфраструктури, моніторингу навколишнього середовища, штучного запилення або пошуково-рятувальних місій після стихійних лих.

Розробка структурних багатофункціональних акумуляторів — важливий крок для збільшення ефективності роботів.

IEEE Spectrum / YouTube

Нещодавно вчені створили акумулятор, що діє, як жирова тканина тварини: накопичує енергію та захищає внутрішню будову робота.

Фото в анонсі: Science Robotics