Костариканських оленів застали за поїданням кісток морських черепах

Білохвостих оленів на території Коста-Рики помітили за поїданням кісток морських черепах, що їх залишили після трапези ягуари. Незвичайну поведінку детально описали костариканські та американські вчені у журналі Neotropical Biology and Conservation.

Білохвостий олень їсть кістки морської черепахи. Jaguar Research Program of the National University of Costa Rica

Білохвостий олень їсть кістки морської черепахи. Jaguar Research Program of the National University of Costa Rica

Група дослідників із Національного університету Коста-Рики та Університету Массачусетса займалася вивченням хижаків у Національному парку Санта-Роза. Якщо точніше, вони спостерігали за ягуарами (Panthera onca), які часто полюють на оливкових (Lepidochelys olivacea) і зелених (Chelonia mydas) черепах на узбережжі, встановивши кілька фотопасток. Але окрім кішок, камера зареєструвала ще й білохвостих оленів (Odocoileus virginianus), які також вирішили поласувати черепахами, точніше кістками, що від них залишилися після ягуарів. З січня по серпень одного року вчені зареєстрували 183 випадки поїдання копитними кісток черепах, що складає 39 відсотків від усіх випадків потрапляння оленів на камери. Це означає, що поведінка оленів аж ніяк не поодинока, хоча раніше такого за ними не помічали.

А. Ягуар тягне морську черепаху. В і С. Білохвостий олень їсть кістки морської черепахи. Brayan Heiner Morera et al. / Neotropical Biology and Conservation, 2022

А. Ягуар тягне морську черепаху. В і С. Білохвостий олень їсть кістки морської черепахи. Brayan Heiner Morera et al. / Neotropical Biology and Conservation, 2022

Науковці мають можливе пояснення спостереженню. В інших регіонах оленів вже помічали за поїданням мушель молюсків і кісток, щоправда, не черепах, заради поповнення організму важливими мінералами, як-от кальцієм і фосфором. Такий мотив пояснює і те, чому пік поїдання черепашачих кісток на Коста-Риці припадав на літні місяці: саме у цей час самки мають дитинчат, тож кістки можуть допомогти їм відновитися після виношування та під час лактації потомства, а молодих оленів забезпечити потрібними поживними речовинами для росту, зокрема росту рогів у самців. Але крім опису нової поведінки серед оленів, це дослідження також демонструє, як топхижаки можуть змінювати поведінку рослиноїдних і забезпечувати поживою свою здобич.