Холодний молекулярний газ у центрі Чумацького Шляху може зупинити зореутворення

Астрономи побачили дві хмари холодного молекулярного газу в центрі Чумацького Шляху, що рухаються з великою швидкістю. Знайти їхнє джерело не вдалося. Через кілька мільярдів років ці хмари зупинять зореутворення у центральній області галактики, вважають автори статті в журналі Nature.

Що це за хмари?

У центрі Чумацького Шляху відбувається кілька високоенергетичних процесів, які сильно вплинули на внутрішні області нашої галактики. Зокрема, активність надмасивної чорної діри Стрілець А * і зореутворення формують галактичний вітер. Він виштовхує газ у зовнішні регіони. Зазвичай цей газ гарячий та розріджений, але астрономи помітили дві хмари холодного та щільного газу.

Ці хмари рухаються зі швидкістю приблизно 300 кілометрів на секунду, а їхня маса складає близько 380 сонячних мас. Джерела їхнього формування невідомі, адже ані чорна діра, ані процеси зореутворення на це не здатні.

Як вони вплинуть на своє середовище?

Астрономи припускають, що ці хмари існуватимуть менше, ніж 10 мільярдів років. Вони значно впливають на цикл газу у внутрішній частині галактики. Це призведе до того, що через кілька мільярдів років цей регіон перестане формувати зірки. Якщо ж ці холодні хмари виявляться більш поширеними, це може вплинути на зореутворення усієї галактики.