«Габбл» сфотографував медузоподібну галактику

Космічний телескоп «Габбл» отримав світлину медузоподібної галактики JW100. Свою назву вона отримала за «щупальця» з міжзоряного газу, що вилітає з неї через взаємодію з міжгалактичним середовищем. Через це вона поступово втрачає речовину, що необхідна для формування нових зірок. Світлину на своєму сайті опублікувала NASA.

Галактика JW100 на знімку телескопа. ESA/Hubble & NASA, M. Gullieuszik and the GASP team

Галактика JW100 на знімку телескопа. ESA/Hubble & NASA, M. Gullieuszik and the GASP team

Що це за галактика?

Потрапляючи у галактичне скупчення, маломасивна галактика підпадає під вплив тиску гарячого міжгалактичного газу, який витісняє міжзоряний газ у ній та позбавляє матеріалу для зореутворення. Зазвичай у таких галактик можна побачити хвіст з міжзоряного газу, що витіснило, однак іноді утворюються структури, схожі на «щупальця», через що такі галактики називають медузоподібними. Одну з таких сфотографував телескоп «Габбл».

JW100 знаходиться на відстані 800 мільйонів світлових років, у її «щупальцях» досі продовжується зореутворення, однак згодом газ закінчиться і воно припиниться. Поруч на світлині можна побачити інші галактики, що знаходяться разом з JW100 у скупченні. Робота телескопа допоможе краще зрозуміти, як зорі продовжують народжуватися у медузоподібних галактиках.

До речі не всім галактикам загрожує смерть через втрату газу. Спостереження телескопа ALMA показали, що іноді вони можуть повторно захоплювати собі викинутий газ та підживлювати зореутворення.