ESA профінансувало створення зонда Hera. Це частина місії зміни орбіти астероїда

Hera сканує ударний кратер. ESA

Європейське космічне агентство виділило 129,4 мільйонів євро на будівництво зонда Hera, про що повідомляє на своєму сайті. Він стане частиною місії зі зміни орбіти астероїда разом із апаратом DART від NASA. Запуск Hera запланований на 2024 рік.

Що це за місія?

Hera стане внеском у міжнародну співпрацю з планетарної оборони між європейськими та американськими вченими, що називається Asteroid Impact & Deflection Assessment, (AIDA). У рамках місії космічний апарат DART від NASA, який буде запущений в липні 2021 року, дослідить подвійну систему астероїдів Дідим та вріжеться у менший з них.

Удар повинен створити 20-метровий кратер на поверхні астероїда, і таким чином змінити його орбітальну швидкість і траєкторію. Після цього Hera, яка дістанеться системи у 2026 році, створить мапу цього астероїда і буде досліджувати наслідки удару та кратер. Hera також розмістить перші мініатюрні супутники CubeSats для здійснення радіолокаційного дослідження астероїдів поблизу Землі. Запуск Hera запланований на 2024 рік.

Що відомо про цю систему астероїдів?

Дідим — бінарний астероїд. Головний об’єкт системи має діаметр близько 780 метрів, тоді як діаметр меншого становить близько 160 м. Цей астероїд-супутник отримав назву Діморфос, він обертається навколо головного тіла на відстані 1,2 кілометри та здійснює один оберт приблизно за 12 годин. Оскільки Діморфос знаходиться на близькій орбіті навколо Дідима, зміну його орбіти буде легше спостерігати. Повне уявлення про зіткнення та його результат стане можливим лише після того, як Hera точно виміряє масу Діморфоса.

Вчені зазначають, що ця пара астероїдів не представляє загрози для Землі. Під час наближення до планети у 2022 році відстань до цієї системи складатиме 10 мільйонів кілометрів.

Така місія може стати першим кроком на шляху до створення оборонної стратегії для захисту Землі від можливих у майбутньому ударів астероїдів.