Електроімпульси допомогли акулам не потрапити на рибальський гачок

Британським дослідникам вдалося скоротити кількість випадково впійманих під час рибальства акул та скатів за допомогою електроімпульсів навколо гачків. Система SharkGuard відлякала 91 відсоток такої здобичі на 1000 використаних за раз гачків, але при цьому не зачепила бажаних рибалками тунців. Так вчені сподіваються вберегти популяцію акул, для якої такий випадковий улов є однією з основних загроз. Результатами перших випробувань науковці поділилися у журналі Current Biology.

Модифіковані відлякувачами гачки. Fishtek Marine

Модифіковані відлякувачами гачки. Fishtek Marine

Акул запропонували бити струмом?

Електрорецепція, тобто здатність відчувати електричні подразники, спостерігається у різних тварин, у тому числі і таких пластинозябрових як акули і скати, які потерпають від рибальського промислу. За підрахунками, за останні півстоліття кількість акул скоротилася на 71 відсоток зокрема через 18-кратне збільшення обсягів промислового рибальства, адже тварини стають випадковими жертвами рибалок. І команда дослідників з Великобританії вирішила скористатися електрорецепторними здібностями акул, щоб зменшити їхній ризик потрапляння на гачок.

Акули стали уникати гачків?

Система SharkGuard створює потужне тривимірне імпульсне електричне поле ближньої дії, призначене для надмірної стимуляції електрорецепторів тварин. Систему розміщують на стандартні рибальські снасті, якими користуються промислові судна під час ярусного лову. За словами авторів роботи, SharkGuard розробили спеціально для тварин, що часто зустрічаються під час такого рибальства, а саме блакитних акул (Prionace glauca) та скатів Pteroplatytrygon violacea. В ході випробувань на півдні Франції за участі двох рибальських суден системі SharkGuard вдалося зменшити кількість акул, що потрапили на під час ловів на тисячу гачків, на 91 відсоток, а також на 71 відсоток зменшилась кількість впійманих скатів. При цьому, як заявляють дослідники, на вилов тунця, який є ціллю рибалок, система не впливала.

Як і будь-яка людська діяльність, рибальство впливає на життя морських мешканців. Наприклад, ми розповідали, що за підрахунками екологів, при кожному використанні морські мотузки із синтетичних матеріалів здатні виділяти в морське середовище від семи сотень до 38 тисяч частинок мікропластику. А якщо не зменшити використання рибальських сітей, вакітам загрожує неможливість відновити чисельність своєї популяції.