Дракула пролив криваві сльози

Влад Цепеш, відомий як Дракула, міг страждати на гемолакрію — стан, за якого у людини разом зі сльозами виділяється кров. До такого висновку дійшли італійські науковці, коли проаналізували листи, написані відомим волоським правителем у середині XV століття. Стаття опублікована у журналі Analytical Chemistry.

Потртрет Влада Цепеша. Картинна галерея Віденського художньо-історичного музею / Wikimedia Commons

Потртрет Влада Цепеша. Картинна галерея Віденського художньо-історичного музею / Wikimedia Commons

Як листи вказали на сльози Дракули?

Дослідники Катанійського університету вивчили три листи, написані Владом Цепешом у 1457 та 1475 роках, на вміст людських білків, залишених на папері. Оскільки протягом століть листи могли тримати різні люди, вчені зосередилися на найбільш явних та найстаріших білках, які з високою імовірністю належали самому Владу. Старі молекули збирали за допомогою нанесеної на папір тонкої плівки полімеру етиленвінілацетату, обробленого іонообмінниками та водовідштовхувальними смолами. Вона щадна до крихкого документа, але водночас дозволяє витягувати з нього білки та малі молекули, які можна ідентифікувати завдяки технології мас-спектрометрії.

У результаті, науковці виявили в листах білки, пов'язані із запальними захворюваннями дихальної системи та шкіри, на які міг страждати Влад Цепеш. Окрім цього, з листів добули сполуки, які пов'язують із хворобами сітківки, сльозами та білками крові. Хоч ці результати й не дозволяють стверджувати напевно, але підкріплюють версію, що Дракула мав гемолакрію, як про це говорять окремі свідчення.

• Іноді листи навіть не потрібно відкривати, щоб з'ясувати їхні деталі. Як ми писали раніше, науковці навчилися читати закриті старовинні листи за допомогою рентгену, що вбереже їх від зайвого руйнування при вивченні.

👋 Підпишіться на наш телеграм-канал чи інстаграм та не пропускайте найцікавіше зі світу науки!