Бджоли вбили 63 рідкісних африканських пінгвінів у Південній Африці

Понад шістдесят африканських пінгвінів, які перебувають під загрозою зникнення, знайшли мертвими на узбережжі міста Саймонстаун, що в Південно-Африканській Республіці біля Кейптауну, зазначають у The Guardian. Рідкісні птахи загинули від нападу агресивного рою бджіл, встановили експерти.

Африканські пінгвіни на пляжі Боулдерс. kallerna / Wikimedia Commons

Що сталося з птахами?

Південноафриканський фонд збереження прибережних птахів (South African Foundation for the Conservation of Coastal Birds) повідомив, що в п'ятницю зранку на пляжі Боулдерс в Саймонстауні, що біля Кейптауну, було виявлено тіла 63 дорослих африканських пінгвінів (Spheniscus demersus). Смерть настала раптово десь між вечором четверга та ранком п'ятниці, але при цьому на жодному з птахів не було помітно слідів травм. Утім, поблизу них знайшли багато мертвих бджіл. Це наштовхнуло експертів на думку, що саме напад цих комах міг стати причиною загибелі пінгвінів, позаяк бджоли після вжалення теж невдовзі гинуть.

Подальше обстеження тіл пінгвінів підтвердило здогадку. Ветеринари виявили численні жала бджіл на ластах та біля не покритих пір'ям очей птахів, а одного з пінгвінів комахи вжалили аж 27 разів. Такої кількості вжалень було цілком достатньо, щоб вбити тварину, розміром з африканського пінгвіна, чия вага зазвичай не перевищує п'яти кілограмів.

Чому бджоли вбили пінгвінів?

Зазвичай бджоли мирно співіснують із пінгвінами на охоронюваній території природного парку Південної Африки, тому їхній напад на птахів є вкрай рідкісним і неочікуваним. Утім, ці суспільні комахи можуть люто захищати своє гніздо, якщо йому загрожує небезпека. Експерти припускають, що хтось міг потривожити гніздо диких бджіл, але на шляху розлюченого рою виявилися африканські пінгвіни, які й стали мішенню комах.

Захисників природи сильно схвилювала новина про масову загибель африканських пінгвінів. Чисельність цих тварин, що населяють переважно узбережжя Південної Африки та Намібії, різко скорочується через надмірний вилов риби людьми, зміну клімату, забруднення середовища, зокрема нафтою, та конкуренцію з іншими тваринами. Африканських пінгвіни внесені до Червоного списку Міжнародного союзу охорони природи, а у 2010 році отримали статус «Під загрозою зникнення». Зараз чисельність птахів складає близько 41 тисячу дорослих особин, тому загибель шести десятків пінгвінів водночас є значною втратою.

Фахівці Південноафриканського фонду збереження птахів продовжать спостерігати за рештою пінгвінів на пляжі Боулдерс та їхніми гніздами, оскільки померлі птахи могли залишити яйця або пташенят, яких навіть один живий партнер часто не в змозі забезпечити достатніми ресурсами для виживання.