Астрономи знайшли зорю-гіганта в очікуванні руйнування своєї планети

Команда астрономів відшукала рекордно близького до своєї батьківської зірки теплого юпітера HD 167768b. Він обертається навколо світила кожні 20,6 доби, однак це не надовго — його зоря вже доживає свій вік та поглине HD 167768b щойно достатньо розшириться, продовжуючи свою еволюцію. Це станеться у найближчі 150 мільйонів років, діляться вчені підрахунками у препринті своєї статті, доступній на arXiv. Робота готується до публікації у журналі Publications of the Astronomical Society of Japan.

Detlev Van Ravenswaay / Science Photo Library

Що це за система?

Японські астрономи повідомили про відкриття планети-гіганта, що надзвичайно близько обертається навколо своєї зірки. HD 167768b володіє масою у 0,85 Юпітера та рівноважною температурою у 1 874 кельвіни, що дає можливість віднести її до теплих юпітерів. Її орбіта дуже компактна: велика піввісь складає 0,15 астрономічної одиниці, а ексцентриситет — 0,14. Батьківською зорею для планети є зоря спектрального класу G8 масою 1,08 маси Сонця, але радіусом як 10 Сонць. Подібний еволюційний шлях у майбутньому чекає і наше батьківське світло.

Скільки їй лишилося?

Навколо HD 167768 планета-гігант обертається за 20,65 доби, що є рекордним для подібних систем. Вік зорі астрономи оцінили у 5,3 мільярда років та пророкують їй ще більше розширення, поки вона рухатиметься відгалуженням червоних гігантів. Тож на HD 167768b у наступні 150 мільйонів років чекає поглинання зіркою

Також раніше ми розповідали про планету розмірами в 1,4 наших Юпітерів, якій, схоже, перетворення своєї зорі на червоного гіганта вдалося пережити. Зараз вона вже обертається навколо білого карлика — зорі на останньому етапі еволюції. А більше про еволюцію зірок ми розповідали у наших картках «Як довго живуть зірки?».

Як викрити пожирачку планет