Археологи відкопали в Англії 3 000-річне повне знахідок поселення

Археологи виявили на сході Англії рештки спаленого поселення бронзової доби, якому близько 3 000 років. Пам'ятка виявилася багатою на артефакти, які дозволяють зрозуміти життя тодішніх людей. Зокрема вчені відкопали елементи будівель, сокири, посуд та фрагменти тканин. Про відкриття науковці розповіли у журналі McDonald Institute for Archaeological Research.

Художня реконструкція життя в одній із стародавніх будівель в Англії 3 000 років тому. Judith Dobie / Historic England

Художня реконструкція життя в одній із стародавніх будівель в Англії 3 000 років тому. Judith Dobie / Historic England

Що розповіли знахідки про стародавніх людей?

Вчені виявили залишки чотирьох круглих будівель на дерев'яних палях, що колись стояли над невеликою річкою. Вивчення деревини вказало, що пожежа зруйнувала будівлі через рік після будівництва, і їхні залишки впали у мулисту воду внизу, що й дозволило решткам поселення зберегтися донині. За тим, як саме речі падали у багнюку, вчені також змогли приблизно реконструювати план будівель. Вони описують, що після входу у будинок на східній стороні була кухня, на північно-західній — спальна зона, на південно-східній — загорожа для свійських тварин.

Одна із сокир, знайдена на місці розкопок, що була вставлена у деревину. Cambridge Archaeological Unit

Одна із сокир, знайдена на місці розкопок, що була вставлена у деревину. Cambridge Archaeological Unit

У залишках посудини завдяки хімічному аналізу виявили рештки злаків, меду та свого роду рагу з яловичини, баранини та риби. Серед інструментів у кожному домі збереглися ящики із сокирами, серпами та лезами. Також вчені знайшли залишки одягу із м'якого матеріалу та намистини, що могли походити з інших частин Європи чи Середнього Сходу. Зважаючи на багатство знахідок, археологи називають пам'ятку одну із найповніших у Великій Британії, що належать до бронзової доби.

• Нещодавно в Англії відкопали рештки ще давнішого поселення, яке існувало 10,5 тисяч років тому. Там вчені виявили зброю та численні кістки тварин.