Вчені помітили білобоких дельфінів у Адріатичному морі. Вперше за понад 30 років

Науковці описали випадки спостереження на півночі Адріатичного моря чотирьох особин звичайних дельфінів (Delphinus delphis), які вважалися зниклими в цій місцевості та яких не помічали тут понад 30 років. Своїми спостереженнями вчені поділилися в статті журналу Aquatic Conservation.

Колись білобокі, або звичайні, дельфіни (Delphinus delphis) були звичними для всього Середземного моря, зокрема й Адріатичного моря. Але приблизно із 1970-х вони ставали дедалі більш рідкісними, а зараз включені в Червоний список Міжнародного союзу охорони природи. Останні 30 років цей вид вважався зниклим в Адріатичному морі - в основному, через масове вбивство тварин, які перешкоджали місцевому рибальству. Через це зараз кожна фіксація білобоких дельфінів є важливою.

То кого помітили?

Якщо після кінця 1970-х років білобоких дельфінів не реєстрували в Адріатичному морі, то тепер вчені задокументували декілька спостережень чотирьох особин тварин за чотири роки. Деяких із них бачили повторно кілька разів. Здебільшого це були дорослі особини, яких вдалося ідентифікувати за забарвленням плавників, але одного разу в морі помітили й матір із дитинчам, які деякий час перебували в порту Трієстської затоки. Цікаво, що фотоідентифікація тварин вказала на те, що цю самку раніше бачили в Іонічному морі Греції, що більш ніж за 1000 кілометрів від Трієстської затоки. Уперше вчені задокументували таку довгу подорож для представників цього виду.

То вони повернулися?

Попри хорошу новину про спостереження за білобокими дельфінами, вони все ще є надзвичайно рідкісними в Адріатичному морі, тож поки що не можна говорити про їхнє повернення, зазначають науковці. Немає жодних доказів того, що їхня чисельність зросла будь-де в Середземному морі. Але вчені сподіваються, що їхня робота заохотить людей повідомляти про можливі появи дельфінів, що дозволить краще зрозуміти поширення рідкісних тварин у регіоні.